۲۳ ربیع الاول؛ سالروز ورود حضرت معصومه(س)به قم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آن حضرت با قدوم مبارک خود این شهر را متبرک گردانیدند و به در خواست موسى بن خزرج پسر سعد اشعرى که از بزرگان قم بود،منزل او را منور و در آنجا اقامت نمود.حضرت در همان مکان تشریف داشتند و زن هاى قم به خدمت ایشان مى رسیدند و از وجود آن حضرت استفاده مى کردند،تا اینکه پس از 17 روز از دنیا رحلت کردند.

هجرت
درسال 200 هجرى قمرى بواسطه اصرار و تهدید مأمون عباسى سفر حضرت رضا(ع) به مرو انجام شد و آن حضرت بدون اینکه کسى از بستگان و اهل بیت را همراه ببرند راهى خراسان شدند.
یکسال بعد از هجرت برادر،حضرت معصومه(س)به شوق دیدار برادر و به همراه جمعی از خانواده به طرف خراسان حرکت کرد.در مسیر سفر طولانی حضرت معصومه(س)چون حضرت زینب(س) به اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی های دینی و معرفتی مردم همت گماشت.
به دلیل روشنگری های حضرت،تا کاروان به شهر ساوه رسید عده اى از مخالفان اهل بیت که از پشتیبانى مأموران حکومت برخوردار بودند،در مسیر آنها قرار گرفتند و با همراهان حضرت وارد جنگ شدند،در نتیجه تقریباً همه مردان کاروان به شهادت رسیدند،حتى بنا بر نقلى حضرت(س) معصومه را نیز مسموم کردند.
آن بزرگوار به مدت 17 روز در این شهر زندگى کرد و سرانجام در روز دهم ربیع الثانى سال 201 هجرى، پیش از آن که به دیدار برادر موفق شود،در دیار غربت و با اندوه فراوان دیده از جهان فروبست.مردم قم با تجلیل بسیار پیکر پاک آن حضرت را به سوى محل فعلى که در آن روز بیرون شهر و به نام "باغ بابلان" معروف بود تشیع کردند.





:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 630
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : دو شنبه 16 بهمن 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com